tag:blogger.com,1999:blog-893161260169560677.post6290145922455864438..comments2014-02-28T09:36:04.114-08:00Comments on COP Leepsychologie: In de MotivatieFlowKarin Wintershttp://www.blogger.com/profile/03516967649689381017noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-893161260169560677.post-77985040599237636142014-02-27T13:49:52.917-08:002014-02-27T13:49:52.917-08:00Ik denk dat je gelijk hebt... de Belonging moet er...Ik denk dat je gelijk hebt... de Belonging moet er zijn. Maar zou je dat ook kunnen interpreteren als zien dat je er toe doet, dat je verschil maakt. Door jouw interventie (de 0-meting) is er een proces gestart waarbij docenten zich aangespoord zien om hun competenties te ontwikkelen. Dat is jouw bijdrage geweest! <br /><br />Misschien past dat niet letterlijk onder de B van VanSteenkiste, maar motiverend lijkt het me wel :) Martin Hordijkhttps://www.blogger.com/profile/07784505446009774407noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-893161260169560677.post-89380417746449296492014-02-24T23:28:02.004-08:002014-02-24T23:28:02.004-08:00@Martin, Mijn eigen (intrinsieke) motivatie groeit...@Martin, Mijn eigen (intrinsieke) motivatie groeit nog steeds. Of zou het toch nieuwsgierigheid zijn? Ik merk dat ik doordat ik steeds meer lees en leer en soms zelfs ook meer ga weten, nog meer wil leren en weten. Telkens stel ik mezelf vragen...als dit zo is...is dat dan zo en waarom? Durf ik al zelf uitspraken te doen tav de doelgroep werknemer/lerende?<br />In mijn geval is de extrinsieke motivatie veel kleiner omdat deze alleen in de eisen (papers) van de opleiding ligt en voor een ander deel in de innovatieopdracht, maar niet via mijn werkgever. <br />Dat zou een voordeel kunnen zijn natuurlijk want intrinsieke motivatie is krachtiger. Maar waar je als "mens" altijd naar op zoek bent is "erbij horen" (Verbondenheid of Belonging)<br />Als ik nu naar de ABC van VanSteenkiste kijk vraag ik me wel af waar ik die verbondenheid vandaan ga halen. Want alles wat je aandacht geeft groeit en dat mis ik eigenlijk, mijn collega's die vragen wat ik doe en leer en hoe ik dat nog meer kan gebruiken om beter te worden in wat ik doe.<br />Leuke vragen trouwens, nu zit ik om 8.27 uur bij een externe opdrachtgever weer te leren. Yep....en dan ben ik weer waar ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar ben...het waarderen van informeel leren.Karin Wintershttps://www.blogger.com/profile/03516967649689381017noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-893161260169560677.post-47000220440934756092014-02-24T12:45:43.960-08:002014-02-24T12:45:43.960-08:00Hoi Karen, ik word altijd zo jaloers van anderen d...Hoi Karen, ik word altijd zo jaloers van anderen die "lekker" gaan, maar ik vind het super om te horen dat je een lijn hebt gevonden. Ik ben benieuwd hoe het zit met de ontdekkingen die je doet tav je eigen motivatie? Je hebt nu vanuit verschillende theorieën gelezen over motivatie. Jij bent net als je doelgroep geconfronteerd geraakt met je eigen 0-meting (in München wist je nog "niets"). Inmiddels zijn er verwachtingen tav je prestaties (binnenkort weer een paper). Wat gebeurt er met jouw motivatie? En welke rol speelt het laten evolueren van extrinsieke motivatie in jouw eigen situatie? En wat is de rol hiervan voor je 'onderzoek'? Wat heb je nu gevonden dat voor jou meer diepte geeft aan je onderzoek en wat maakt dat dat je een verdieping heeft opgeleverd?<br /><br />PS. Dank je wel voor je artikel! Het ging over internationale studenten in nederland. Wat ik er uit meeneem is de rol van de cultuurverschillen (zowel docenten als studenten). <br /><br /> Martin Hordijkhttps://www.blogger.com/profile/07784505446009774407noreply@blogger.com